För att kunna ta emot besökare eller bud behöver du koppla din porttelefon till ett eller flera telefonnummer, antingen mobil- eller hemtelefon. Ta kontakt med förvaltaren på e-post för att få porttelefonen inkopplad samt få inloggningsuppgifter om du är ny i föreningen.
Om du redan har inloggningsuppgifter till föreningens bokningssystem Aptus kan du själv logga in och kontrollera att dina uppgifter stämmer. Öppna Aptus i mobilen eller på din dator och logga in, klicka på menyn och välj “Inställningar”, scrolla ned till “Porttelefon”. Det finns ett objekt som motsvarar lägenhetsnumret, där kan du lägga in det nummer som ska bli uppringt om någon slår in lägenhetsnumret på porttelefonen. Utöver det finns det objekt som motsvarar de namn som är inlagda i porttelefonen. Klicka på “Ändra” för att se vilket telefonnummer som är inlagt på objektet. Om det är fel nummer kan du ändra och sedan klicka på “Spara”.