Vem kontaktar jag?

Som medlem i Brf Blåsut är det viktigt att du kontaktar rätt instans beroende på ärendets art. Här nedan förklarar vi vem du ska vända dig till i olika situationer:


 🔧 Felanmälan / Fastighetsskötare

Fastighetsskötseln har upphandlats och sköts av HSB. Dagligen ser du Leif ta hand om våra gemensamma fastigheter.


Kontakta HSB Felanmälan vid praktiska problem eller skador i fastigheten, till exempel:

  • Lån av bomnyckel (för tillfällig bilinfart vid t.ex. flytt eller leverans)
  • Trasiga lampor i trapphus eller tvättstuga
  • Läckande kranar eller rinnande toalett i gemensamma utrymmen
  • Problem med hiss, port eller soprum
  • Fel på tvättmaskiner eller andra gemensamma funktioner

📞 Kontakt:


 🛠️ Teknisk förvaltare

Våra fastighetsförvaltare är Amanda Blomén och Robin Tobiasson från Primär fastighetsförvaltning.


Kontakta teknisk förvaltning vid mer omfattande eller återkommande tekniska ärenden, t.ex.:

  • Problem med byggnadens konstruktion, fukt eller ventilation
  • Planerade renoveringar eller större underhåll
  • Frågor kring bygglov eller ombyggnation i din lägenhet
  • Hjälp med taggar, fjärrkontroller och taggarmband

 

📞 Kontakt:

  • Mejla: 
  • Telefon: 031-14 73 74, måndag & torsdag kl. 09.00–11.00
  • Besök: Gröna Gatan 41, måndag kl. 17:00-18:00 eller torsdag kl. 12:00-13:00.

 💰 Ekonomisk förvaltning
Kontakta ekonomisk förvaltare vid frågor som rör:

  • Din månadsavgift
  • Hyres- eller avgiftsavier
  • Lägenhetsutdrag eller andra ekonomiska dokument

📞 Kontakt:

  • Mejla: 
  • Ring: 010-442 20 00

 🚨 Akuta fel – Fastighetsjour
Vid akuta problem som inte kan vänta till nästa vardag (t.ex. vattenläcka, elfel eller låsproblem i gemensamma utrymmen) ska du kontakta Securitas Fastighetsjour.

📞 Journummer: 010-470 55 98.


🚨 Inbrott, stöld eller åverkan

Ser du pågående brott eller något misstänkt i vårt bostadsområde kan du alltid tipsa polisen via:

Du behöver inte värdera om det är ett bra eller dåligt tips. Berätta om dina misstankar så värderar polisen den information du lämnar.

Vid noterade inbrott, stölder eller åverkan i föreningen är det också viktigt att ni mailar in detta till våra förvaltare på  


Västia Parkering

Om någon okänd har parkerat på din parkering eller på en yta som inte får nyttjas som parkering kan du ringa till Västia som tar hand om ärendet och utfärdar en bot.

📞 Kontakt:

  • Ring: 031-23 00 00 vardagar och helger

 💡 Tips: Är du osäker på vem du ska kontakta? Börja med att höra av dig till felanmälan – de hjälper dig rätt!