Portkod
Av säkerhetsskäl finns det ingen portkod i föreningen. Om du har behov av hemtjänst kan du köpa till flera taggar och om du har barn som är ute och leker själva finns det armband med inbyggd tagg att köpa på expeditionen.
Släpp in besökare
I våra porttelefoner vid entrén kan besökare ringa till er boende. När det sedan ringer i er telefon ska ni trycka på svara och sedan på knapp nr 5 för att öppna dörren. Tips är att lägga till portens telefonnummer som en kontakt i er telefon så vet ni när det är ett samtal från porttelefonen när det ringer.
Koppla porttelefon till telefonnummer
För att kunna ta emot besökare eller bud behöver du koppla din porttelefon till ett eller flera telefonnummer, antingen mobil- eller hemtelefon. Ta kontakt med förvaltaren på e-post för att få porttelefonen inkopplad samt få inloggningsuppgifter om du är ny i föreningen.
Om du redan har inloggningsuppgifter till föreningens bokningssystem Aptus kan du själv logga in och kontrollera att dina uppgifter stämmer. Öppna Aptus i mobilen eller på din dator och logga in, klicka på menyn och välj “Inställningar”, scrolla ned till “Porttelefon”. Det finns ett objekt som motsvarar lägenhetsnumret, där kan du lägga in det nummer som ska bli uppringt om någon slår in lägenhetsnumret på porttelefonen. Utöver det finns det objekt som motsvarar de namn som är inlagda i porttelefonen. Klicka på “Ändra” för att se vilket telefonnummer som är inlagt på objektet. Om det är fel nummer kan du ändra och sedan klicka på “Spara”.