Nyckelbeställning – Så här går det till
För att göra det enklare för både medlemmar och förvaltning, sker nyckelbeställningar via mejl till förvaltningen. Observera att all information som listas nedan ska vara med så att vi får all nödvändig information direkt.
Vänligen uppge:
- Namn
- Adress
- Lägenhetsnummer
- Typ av nyckel (t.ex. lägenhetsnyckel eller källarnyckel)
- Märkning på befintlig nyckel (om du har en)
- Antal nycklar du vill beställa
- Vem som hämtar nyckeln
(Om det inte är du som lägenhetsinnehavare, krävs fullmakt – möjlighet att bifoga detta via formuläret/mejl)
Så här går beställningen till:
- Skicka in din beställning via mejl till förvaltningen.
- Förvaltningen behandlar din beställning och skickar därefter en bekräftelse till Låfa Lås, med en kopia till dig via mejl.
- När du fått bekräftelsen, kan du eller ditt ombud besöka Låfa Lås för att hämta nyckeln.
Vid upphämtning:
- Besök: Låfa Lås, Kustroddaregatan 2
- Uppge att du bor i Brf Blåsut och att det finns en beställning i ditt namn.
- Visa legitimation och betala på plats.
Öppettider – Låfa Lås:
Dag |
Tid |
Måndag |
08:00–17:00 |
Tisdag |
08:00–17:00 |
Onsdag |
08:00–17:00 |
Torsdag |
08:00–17:00 |
Fredag |
08:00–16:00 |
Lördag |
10:00–13:00 |
Söndag |
Stängt |
Bommar - tillgänglighet och framkomst med fordon
Flera av våra gårdar har bommar som begränsar framkomsten för fordon, dessa bommar kräver en bomnyckel för att öppnas, om du t.ex. ska flytta eller ta emot en leverans kan du låna en nyckel för att tillfälligt kunna öppna bommen. Bomnycklarna hanteras av HSB, lägg en felanmälan till https://www.hsb.se/goteborg/felanmalan/ för att låna en nyckel, OBS tänk på att vara ute i god tid.